Testimonialele si review-urile pentru produse pot fi unul dintre cele mai bune instrumente de vanzari. Peste 70% dintre consumatori spun ca citesc review-urile produselor inainte de a face o achizitie si aproape 63% spun ca e mai probabil sa cumpere de pe un site ce contine ratinguri si review-uri din partea clientilor. Dovada sociala ii poate linisti pe cumparatorii ezitanti, poate oferi un context suplimentar si poate reduce numarul de returnari ale produselor, garantand satisfactia clientilor fata de achizitia facuta.
Esti gata sa construiesti increderea oamenilor in afacerea ta, sa creezi dovezi sociale importante si sa-ti construiesti dragostea pentru brand? Iata mai jos 10 ponturi care te vor ajuta sa faci tot ce tine de tine sa obtii review-uri si testimoniale din partea clientilor.
1. Plaseaza review-urile cat mai central
Poti incerca sa plasezi cateva review-uri chiar pe homepage. Daca ai review-uri pentru anumite produse, publica-le pe pagina fiecarui produs. Poti adauga chiar si o pagina complet noua, pe care sa se regaseasca testimoniale foarte utile, cu link. Ai grija sa primesti aceste review-uri pe pagina intr-un mod benefic pentru produs.
2. Fii prezent pe aceleasi site-uri cu clientii tai
Cel mai bun mod de a primi un feedback onest este sa fii social si accesibil. Asigura-te intotdeauna ca ai conturi de Facebook, Twitter si Instagram usor acesibile din magazin, astfel incat sa poti fi contactat de catre clienti cu comentarii si intrebari. Daca ai un magazin real, ar fi indicat sa ai si profiluri pe Yelp si Google Places.
3. Tine legatura cu cumparatorii
Incearca sa trimiti un e-mail clientilor dupa ce efectueaza o achizitie. Momentul cel mai probabil pentru a primi un review este atunci cand achizitia este inca proaspata in mintea cumparatorului. Fa tot posibilul sa gasesti o solutie de automatizare a acestui proces, care te va ajuta si sa facilitezi misiunea clientilor. Elimina pe cat posibil frictiunile dintre cererea ta si capacitatea lor de a lasa un review.
4. Pune intrebarile potrivite
Pentru a face asta, trebuie sa stii ce tip de raspunsuri iti doresti inainte de a incepe sa le ceri. De ce este interesat publicul tau tinta? Care sunt cele mai mari preocupari ale sale in momentul unei achizitii? Care sunt punctele nevralgice in domeniul tau? Alinierea la aceste intrebari te va ajuta sa obtii testimoniale semnificative si relevante.
5. Contacteaza-i pe cei care iti lasa review-uri foarte bune
Daca observi un review foarte bun pe Yelp sau o poza cu multe tag-uri pe Instagram, multumeste! De asemenea, le poti cere chiar permisiunea de a posta la randul tau parerile lor pe canalele de social media pe care le folosesti.
6. Contacteaza-i pe cei care iti lasa review-uri negative
Ignorand review-urile negative nu le vei face sa dispara. Incearca sa le raspunzi, mai ales daca esti de parere ca cel care a lasat review-ul are dreptate in ceea ce sustine sau daca si alti clienti s-au plans de aceeasi problema. Profita de aceasta ocazie pentru a invata de la clientii tai si pentru a-ti imbunatati afacerea.
7. Fa un concurs
Concursurile reprezinta o modalitate eficienta de a-ti promova afacerea cu putin ajutor din partea clientilor existenti. Cel mai indicat este sa mentii lucrurile cat mai simple. Cere-le clientilor sa adauge un hashtag pe Instagram sau sa posteze ceva rapid pe pagina ta de Facebook.
8. Rasplateste-i pe cei care iti lasa review-uri
De exemplu, poti oferi un cupon de 10% reducere fiecarui client care iti ofera un review. Si nici macar nu trebuie sa-i anunti. Factorul surpriza va adauga experientei lor acel factor „wow”.
9. Include numele si imaginea clientului atunci cand postezi un testimonial
Aceste postari pot fi o modalitate buna de a multumi clientilor si de a adauga un plus de credibilitate review-ului lor. Ia in calcul adaugarea sursei review-uri, cum ar fi Yelp, pentru a incuraja alti clienti sa-si trimita la randul lor feedback-ul.
10. Ofera-le clientilor un motiv sa lase review-ul pe care ti-l doresti
Poate fi ceva simplu, precum o nota personalizata de multumire, insa acest gest ii va ajuta in mare masura pe clienti sa se simta confortabili si apropiati.
Sursa: https://www.bigcommerce.com/blog/10-ways-to-increase-brand-loyalty-and-product-reviews/