Site-urile pentru review-uri reprezinta astazi o parte esentiala a calatoriei de cumparare a majoritatii clientilor. Cumparatorii iau decizii rapide despre o firma sau alta doar citind review-uri, fara sa sune macar o data respectiva companie, fara sa puna piciorul in magazin si fara ca macar sa intre pe site-ul acesteia.
Tu cum stai cu prezenta pe site-urile de review-uri? Ai gasit toate site-urile pe care clientii iti evalueaza afacerea? Review-urile tale sunt preponderent pozitive?
Gestionarea prezentei poarta numele de gestionare a reputatiei online si este un aspect pe care ar trebui sa pui accent, cu ajutorul site-urilor care ofera review-uri.
Gestionarea reputatiei implica identificarea, monitorizarea si influentarea credibilitatii si reputatiei companiei tale in mediul online. Iar elementele centrale de pe site-urile de recenzii sunt review-urile clientilor.
Ce este un review al clientilor?
Un review este o opinie a unui client despre un produs, un serviciu sau un brand, pe baza experientelor personale. Recenziile clientilor nu sunt review-uri profesionale si nu sunt niciodata platite. Aproximativ 72% dintre consumatorii americani au scris macar o data un review pentru o afacere locala.
Recenziile clientilor sunt o forma de feedback. Ele includ, de obicei, un anumit text, precum si un rating cuprins intre 1 stea si 5 stele, unde 1 inseamna “slab” si 5 “excelent”. Ai mai jos 26 de site-uri extrem de populare in care clientii pot lasa review-uri.
Cele mai bine site-uri de review-uri pentru afaceri
Cele 26 de site-uri de mai jos includ cele mai bune locuri in care poti lasa review-uri B2C, importante pentru companiile care vand direct consumatorilor. De asemenea, vei regasi in lista si cele mai bune site-uri de recenzii B2B, pentru companiile care vand catre alte companii. Concentreaza-te pe site-urile aplicabile domeniului tau, astfel incat sa poti profita de avantaje atunci cand cumparatorii le folosesc pentru a lua decizii de cumparare.
1. Google My Business
Google My Business (GMB) este cel mai important instrument de review si listare pentru companiile locale. Este unul dintre principalele site-uri de review-uri, inlocuind fostul Google Local. Un instrument esential pentru obtinerea unei reputatii online credibile, GMB te poate ajuta si cu rankingul afacerii in diferite tipuri de rezultate ale cautarilor.
2. Bing Places for Business
Bing Places for Business este alternativa motorului de cautare Bing pentru Google My Business. Consumatorii pot lasa aici evaluari si review-uri despre companii. Firmele locale, inclusiv cele cu mai multe locatii, pot solicita inregistrarea si isi pot face un profil pentru a fi adaugate pe Bing Places, totul gratuit. Odata verificate, informatiile vor aparea in cautarea Bing Local si in rezultatele hartii.
3. Ratingurile si review-urile Facebook
Facebook este mult mai mult decat un portal de socializare pe care poti partaja postari. Site-ul de social media cu o popularitate uriasa este si un loc in care urmaritorii pot lasa evaluari, review-uri si recomandari pe pagina unei companii, utilizand platforma Facebook Ratinguri si Review-uri. Companiile pot dezactiva evaluarile si recenziile din setarile paginii lor de Facebook.
4. Better Business Bureau
Better Business Bureau (BBB), se mandreste ca este o piata etica, ce permite persoanelor fizice sa recomande diverse afaceri. BBB este unul dintre cele mai vechi si mai de incredere site-uri si verifica toate review-urile consumatorilor. Orice companie poate deveni si “afacere acreditata BBB”, iar Better Business Bureau are si propriile sale evaluari de la A la F, independente de review-urile publicului.
5. Review-urile clientilor de pe Amazon
Amazon permite consumatorilor sa posteze review-uri despre produse, inca din 1995. Obtinerea unei serii de review-uri de 4 sau 5 stele pe site-ul acestui principal retailer online poate ajuta companiile sa genereze numeroase vanzari noi si sa isi construiasca o reputatie solida. Review-urile de afaceri se aplica, de asemenea, oricarei listari din sectiunea Handmade Amazon, precum si furnizorilor de servicii din sectiunea Amazon HomeServices.
6. Yelp
Unii proprietari de companii mici si manageri de marketing au o relatie de dragoste si ura cu Yelp, considerand ca uneori review-urile pozitive au parte de mai putina vizibilitate decat cele negative. Cu toate acestea, e imposibil ca cineva sa nege importanta lui Yelp, cand paginile sale apar frecvent in cautarile pe internet. Site-ul este, de asemenea, si o destinatie pentru consumatori. In plus, marele avantaj al Yelp este ca instruieste companiile sa raspunda la review-uri.
Prezenta pe Yelp poate ajuta companiile sa isi gestioneze credibilitatea si reputatia online, acesta fiind unul dintre cele mai importante site-uri de review si un loc important in care poti incuraja clientii sa faca afaceri cu tine.
7. Foursquare
Folosind aplicatiile Swarm si CityGuides, Foursquare permite utilizatorilor sa faca check-in si sa ofere ratinguri locurilor pe care le viziteaza. Utilizatorii pot lasa si „ponturi” pentru alte persoane care urmeaza sa viziteze respectivele locatii. Companiile care se inscriu pe Foursquare for Business pot profita de date analitice referitoare la utilizatori.
De asemenea, companiile isi pot adauga propriile ponturi pe Foursquare si pot face clientilor oferte de recompense. Datele de pe Foursquare sunt adesea incluse pe alte site-uri si harti.
8. HomeAdvisor
Daca ai o afacere in domeniul amenajarii a locuintelor sau oferi diverse servicii proprietarilor de locuinte, listarea serviciilor tale pe site-urile locale de review-uri, asa cum este si HomeAdvisor si obtinerea unor review-uri din partea clientilor poate avea un impact pozitiv asupra afacerii tale, ajutandu-te sa obtii noi clienti.
Toate review-urile de pe HomeAdvisor trec printr-un proces amplu de screening si sunt verificate de moderatorii site-ului.
9. Yellow Pages
O listare gratuita pe Yellow Pages va permite companiilor sa gestioneze recenziile plasate de clienti despre ele. Yellow Pages a trecut de la hartie la digital, iar acum sustine companiile online cu marketing si review-uri locale. Chiar daca astazi Yellow Pages nu mai are nici la propriu si nici la figurat greutatea pe care o aveau in urma cu zece ani, cand o gaseai in format printat, nu uita sa soliciti si pe acest site o listare.
10. TripAdvisor
TripAdvisor este o platforma de recenzii axata pe hoteluri, calatorii, restaurante, companii aeriene sau industria de entertainment. Clientii impartasesc review-uri despre hoteluri si alte unitati conectate la industria turistica. Avand in vedere ca TripAdvisor are in acest moment peste 878 de milioane de review-uri, este in interesul oricarei companii din domeniul hotelier si de travel sa genereze review-uri pozitive pe unul dintre cele mai mari site-uri de calatorie existente.
11. Angie’s List
Angie’s List este considerat unul dintre cele mai credibile site-uri de review-uri. Site-ul nu accepta review-uri din surse anonime, ceea ce reprezinta un plus de credibilitate pentru evaluarile postate pe Angie’s List. Companiile isi pot crea gratuit propria pagina pe Angie’s List, unde clientii pot lasa review-uri.
12. TrustRadius
TrustRadius este o sursa de review-uri online conceputa pentru companiile de software. Un plus la credibilitatea TrustRadius este faptul ca toti cei care pot posta review-uri sunt autentificati prin LinkedIn, permitand astfel utilizatorilor sa vada ce spun contactele lor de pe LinkedIn despre afacerea si despre produsele lor software.
13. OpenTable
Daca ai un restaurant sau daca manageriezi o astfel de locatie, OpenTable te va ajuta sa le permiti clientilor tai sa faca rezervari si sa scrie review-uri. Restaurantele primesc un rating de stele pe OpenTable pe baza numarului de review-uri si a procentului de persoane care recomanda restaurantul. Evident, cu cat ratingul este mai bun, cu atat atat credibilitatea si reputatia online a unui restaurant vor fi mai bune.
14. PlanetRate
PlanetRate permite clientilor sa scrie review-uri despre companii din toate domeniile. In plus, firmele se pot inregistra pe acest site, avand posibilitatea de a colecta review-uri in mod activ. Pe PlanetRate utilizatorii pot scrie analize amanuntite cu privire la o companie, iar orice feedback pozitiv pe acest site de review-uri poate influenta modul in care consumatorii iti percep afacerea.
15. Salesforce AppExchange
Salesforce AppExchange este un marketplace in cloud, conceput pentru a extinde platforma Salesforce. Ea permite utilizatorilor sa evalueze companiile printr-un sistem de evaluare de cinci stele. Companiile care au o aplicatie Salesforce AppExchange isi pot urmari ratingul aplicatiei si pot monitoriza review-urile pe care le primesc.
16. Trustpilot
Trustpilot permite companiilor sa genereze o pagina de profil si sa incurajeze clientii sa lase review-uri. Companiile pot trimite invitatii personalizate prin care solicita review-uri, in schimbul unei taxe de membru pentru un nivel superior, si pot partaja pe retelele de socializare review-urile si evaluarile primite.
17. Glassdoor
Utilizatorii Glassdoor pot cauta review-uri si evaluari ale peste 700.000 de companii din intreaga lume. Pe Glassdoor angajatii pot, de asemenea, sa vorbeasca despre experienta de a lucra pentru o companie anume. Oferind review-uri sincere si oneste despre serviciile, produsele si despre ce inseamna sa lucrezi pentru o companie anume, Glassdoor poate fi o sursa de nepretuit pentru imbunatatirea reputatiei unei companii.
18. G2
Cunoscuta initial sub numele de G2 Crowd, G2 este un site de review-uri pentru companiile care vand solutii software. Aplicatiile software pentru afaceri sunt clasificate pe o scara de la 1 la 5 stele. Cu peste cinci milioane de utilizatori care isi indreapta atentia lunar catre G2 pentru a citi review-uri si pentru a cumpara software-uri, ratingurile de calitate pe G2 pot
influenta in mod direct deciziile de cumparare.
19. VendOp
Clientii pot cauta vanzatori dintr-un domeniu anume pe VendOp. Site-ul ofera un portal pentru cumparatori in care sa isi impartaseasca experientele cu alti clienti. Utilizatorii pot cauta review-uri in functie de ratinguri, de serviciu si de locatie.
20. Manta
Manta este in primul rand un site de review-uri, insa unul dedicat afacerilor mici. Proprietarii de afaceri pot solicita o pagina pe Manta si o pot personaliza pentru a-si imbunatati vizibilitatea online si marketabilitatea. Consumatorii pot cauta intre milioane de afaceri, iar utilizatorii inregistrati pot lasa ratinguri cu stele si pot scrie review-uri.
21. Avvo
Avvo este un site de review-uri pentru avocati. Utilizatorii pot lasa, in beneficiul altor clienti, review-uri pentru avocatii cu care lucreaza si pot acorda ratinguri de pana la 5 stele. Avvo sustine ca baza sa de date cuprinde 97% dintre avocatii din SUA, si ii listeaza dupa specialitate. Toate review-urile sunt supuse aprobarii celor de la Avvo, care ofera si ei separat propriul rating, de la 1 la 10, in functie de cateva criterii specificate.
22. WebMD
WebMD este un site extrem de vast, care are peste 100 de milioane de vizitatori pe luna, continand informatii medicale pentru consumatori. El cuprinde, de asemenea, listari ale medicilor si stomatologilor si permite clientilor acestora sa lase review-uri de business pentru specialistii la care merg.
23. Finances Online
Finances Online este o platforma independenta de review-uri care se adreseaza companiilor B2B, SaaS si financiare. Ea ajuta utilizatorii sa gaseasca si sa compare produse software si servicii, perfect adecvate nevoilor lor. Ei pot citi, de asemenea, review-uri de produs si rapoarte din partea specialistilor. In prezent, site-ul are peste 50.000 de review-uri online din partea utilizatorilor de produse software.
24. Merchant Circle
Lansata virtual in 2005, Merchant Circle are peste 15 milioane de listari de afaceri locale in baza sa de date din SUA. Consumatorii vin pe Merchant Circle sa gaseasca afaceri, sa citeasca review-uri ale consumatorilor si sa obtina preturi competitive din partea companiilor pe care le cauta. Asigura-te ca soliciti o listare pe Merchant Circle, pentru ca poate fi o sursa excelenta de a obtine clienti noi.
25. Sitejabber
Sitejabber este un site cu review-uri online care permite clientilor sa primeasca raspunsuri la intrebari din partea altor clienti si ale companiei in sine. Dupa ce fac o achizitie, clientii isi pot lasa feedback-ul si pot avea parte de ajutor in rezolvarea eventualelor probleme care apar.
26. Which?
Which? este un site britanic independent si non-profit de review-uri ale consumatorilor, pentru servicii si produse. Daca reusesti sa ai si pe platforma Which? review-uri despre produsele sau serviciile pe care le oferi vei putea genera o reputatie online credibila si de calitate.
Alte site-uri de review-uri
Exista peste 100 de site-uri mari de review-uri care permit recenzii generate de utilizatori, precum si multe altele mai mici. Majoritatea sunt de nisa. CitiSearch, Local.com, Viewpoints, ConsumerAffairs, Etsy, Goodreads, Cars.com, Edmunds, CarGuru, Care.com, Thumbtack, Fiverr, Zomato, VRBO, Airbnb, Zillow, Houzz, Apartments.com, Bankrate, precum si Apple Apps Magazin si Google Play pentru aplicatii – acestea sunt doar cateva dintre cele care prezinta review-uri in acest moment. Tot ce ai de facut este sa gasesti site-urile de review-uri relevante pentru industria si afacerea ta, dupa care sa acorzi intotdeauna atentie celor spuse de public despre compania ta si sa te implici in discutie.
5 ponturi pentru valorificarea siteurilor de review-uri
Exista cateva sfaturi cu privire la cele mai bune practici care te vor ajuta sa utilizezi site-urile de review-uri online pentru a obtine recenzii cautate si pozitive.
Solicita un profil
Poti solicita listarea pe multe site-uri de review-uri, precum Yelp si Google My Business, si chiar ar trebui sa o faci! O listare pe aceste site-uri iti permite sa verifici sau sa adaugi informatii despre companie, cum ar fi numarul de telefon, orele de functionare si adresa de e-mail. Poti raspunde la review-urile utilizatorilor, poti adauga fotografii si, uneori, poti adauga linkuri la o postare de blog sau articole. Profilul tau va deveni astfel o extensie a site-ului companiei si o modalitate excelenta de a atrage clienti noi. Nu mai e nevoie sa spunem ca Google My Business este deosebit de important, pentru ca Google este cel mai mare motor de cautare din lume.
Incurajeaza review-urile de afaceri
Fa-ti un obicei din a incuraja clientii sa posteze review-uri sau sa ofere feedback pe pagina ta de Facebook, Yelp, BBB sau alte site-uri de recenzii. Review-urile au la baza zvonurile, insa in loc sa stai de vorba fata in fata cu un vecin sau cu un prieten, poti apela astazi mult mai usor la site-urile de review-uri.
Unii proprietari de companii se tem sa citeasca review-urile clientilor, deoarece se asteapta ca acestea sa fie negative. Ai incredere. Accepta fiecare review ca pe un fel de publicitate gratuita si o parte integranta a marketingului tau digital prin intermediul clientilor fericiti.
Nu oferi stimulente pentru review-uri
Desi poti incuraja review-urile, nu oferi stimulente utilizatorilor in schimbul lor. De asemenea, este important sa intelegi regulile dupa care functioneaza fiecare site de recenzii. Unele dintre ele – asa cum este Yelp, de pilda – au instructiuni stricte cu privire la cererea de review-uri
Nu scrie recenzii false
Scrierea de review-uri false ar putea face ca afacerea ta fie interzisa pe respectivul site de review-uri. Astfel de site-uri se straduiesc extrem de mult sa pastreze increderea consumatorilor si au algoritmi pentru detectarea si eliminarea review-urilor false. Oricat de tentant ar fi, nu merita riscul si ti-ar putea afecta reputatia companiei daca vei fi descoperit.
Raspunde review-urilor negative
Nu lasa niciodata un review negativ fara raspuns. Fii deschis, fara emotii si cere-ti scuze daca este necesar. Transmite comentariile negative catre echipa ta si foloseste-le pentru a te imbunatati. Daca nu ai facut nimic gresit, admite situatia si empatizeaza cu respectivul client. Evita discutiile in contradictoriu si certurile cu clientii.
Potrivit unui sondaj realizat de ZenBusiness, se pare ca 30% dintre consumatori schimba in bine review-urile negative de pe site-uri atunci cand compania le raspunde. Insa doar 12% dintre consumatori sustin ca review-urile lor au parte de un raspuns des sau intotdeauna.
Prin urmare, retine ca raspunzand vei avea un avataj real in fata tuturor acelor companii care nu raspund niciodata.
Mai am nevoie de site daca sunt prezent pe site-uri de review-uri?
Orice companie trebuie sa aiba intotdeauna propriul sau site web. Unele companii isi folosesc profilul Google My Business, pagina de Facebook sau alte site-uri de review-uri ca inlocuitor al unui site web propriu. Nu este intelept dintr-un singur motiv simplu: in general nu detii controlul asupra site-urilor terte.
Oricat ar fi pe nedrept, daca Facebook decide sa iti stearga maine pagina, poti avea nevoie de cateva saptamani sau chiar luni pentru a o recupera…, daca o mai poti recupera.
O strategie eficienta de marketing digital ar trebui sa includa atat propriul site web, cat si prezenta pe site-uri de review.
Trebuie sa listez review-urile si pe site-ul companiei?
Da. Exista o serie de aplicatii software care te pot ajuta cu agregarea recenziilor si afisarea lor pe site-ul firmei tale. Software-ul le aminteste clientilor sa acorde review-uri pentru afacerea ta dupa vanzare.
Aplicatiile automatizeaza, de asemenea, colectarea review-urilor care au fost deja publicate pe site-uri terte si ofera widgeturi, astfel incat sa poti include si afisa review-uri pe site-ul tau. Te pot ajuta in acest sens GatherUp, Reviews.io si BirdEye.
Site-urile de review-uri ma ajuta in rankingul pe motoarele de cautare?
Informatiile de pe site-urile care listeaza companii, inclusiv review-urile utilizatorilor, pot aparea in rezultatele cautarilor in numeroase moduri. Informatiile Google My Business si Bing Places sunt in mod deosebit afisate vizibil in respectivele pagini si harti ale motorului de cautare Google, respectiv ale motorului de cautare Bing.
Un profesionist in SEO, specializat pe SEO local, te poate ajuta cu o strategie SEO locala, absolut necesara.
In loc sa te concentrezi doar pe ranking, gandeste-te mai mult la vizibilitate. Site-urile de review-uri ofera mai multe locuri in care poti fi gasit in mediul online. Extrem de multe companii mici sunt efectiv invizibile in online, astfel ca e bine sa retii ca mai multe site-uri de review-uri pe care esti prezent cu evaluari pozitive, inseamna mai multe sanse pentru afacerea ta!
Internetul a oferit consumatorilor puterea de a construi sau de a darama reputatia unei companii, pur si simplu prin lasarea unui review pe site-uri de socializare precum Facebook, pe motoare de cautare sau pe orice site de review-uri de business, asa cum este si Yelp sau TripAdvisor. Nu uita ca este in interesul tau sa apelezi la site-urile de review-uri si sa te bucuri de toate armele pe care ti le ofera pentru a crea o imagine pozitiva a brandului.
Sursa: https://smallbiztrends.com/2020/12/business-review-sites.html