Cum poti face review-urile online sa lucreze in beneficiul tau in 2022?

Oamenii apeleaza astazi la review-urile online pentru orice, incepand de la locul din care comanda pizza pentru cina si ajungand pana la obtinerea si gestionarea celui mai bun pachet SaaS (software as a service) pentru departamentul de marketing.
Tocmai de importanta review-urilor online este covarsitoare: 86% dintre cumparatorii online (si 51% dintre cei care cumpara din magazine) nu vor cumpara niciun produs fara sa citeasca mai intai review-urile, potrivit unui sondaj recent de la PowerReviews.

Review-urile online sunt vazute de mii de oameni si in final, poate chiar de milioane. O listare medie a unei afaceri locale pe Google My Business este vazuta de 1260 de ori in fiecare luna, potrivit BrightLocal, in timp ce TrustRadius a constatat ca 92% din clientii afacerilor B2B care folosesc review-uri le impartasesc cu cel putin inca o persoana.
In plus, oamenii au cu adevarat incredere in review-urile online. Pentru clientii B2B, review-urile lasate de utilizatori sunt a treia cea mai folosita resursa, conform TrustRadius, iar de 5 ani se afla printre primele cinci surse ca importanta.
Review-urile sunt, de asemenea, una dintre cele mai de incredere trei surse de informatii, alaturi de trialurile gratuite si de demo-urile de produse.

Potrivit Bizrate Insights, consumatorii spun ca cei mai importanti factori care le influenteaza cumparaturile sunt, in ordine, review-urile (32%), livrarea gratuita (24%) si cupoanele de reducere (22%), in timp ce numai 6,5% au spus ca sunt influentati in deciziile lor de programele de loialitate.
Review-urile utilizatorilor sunt considerate impartiale, oneste si, deci, mai de incredere decat orice continut pe care l-ai putea produce. Dar cum poti profita la maximum de ele?

Reuneste toare review-urile laolalta

Un singur review nu este suficient. Clientii potentiali au mai multa incredere in companiile care au un numar mai mare de review-uri. Potrivit Bizrate, peste 25% dintre consumatori cauta companii cu 11-50 de review-uri, in timp ce aproape 40%, sau 2 din 5 cumparatori, se asteapta la mai mult de 50 de review-uri. Doar 22% spun ca un numar cuprins intre 1 si 10 este suficient, iar doar 13% spun ca nu conteaza.
Insa problema este ca review-urile sunt imprastiate peste tot pe net si nu intotdeauna in locuri la care te-ai astepta. Poti gasi review-uri ale unei afaceri pe site-ul acesteia, pe Amazon, pe retelele de socializare precum Twitter, Instagram sau Facebook, pe paginile de YouTube, Reddit si Better Business Bureau, pe Google, pe TripAdvisor si uneori chiar pe platforme de plata precum Square si PayPal si pe site-uri de livrare si logistica precum UPS.
Desi clientii potentiali ar putea intra pe cateva site-uri de review-uri nu te poti astepta ca acestia sa depuna prea multa energie cautand la nesfarsit review-uri despre afacerea ta pe net, asa ca este absolut necesar sa aduci toate review-urile acolo unde vin clientii tai. Cu alte cuvinte, pe site-ul companiei tale.
De asemenea, review-urile specialistilor pot avea mai multa greutate, asa ca uita-te mereu la postarile bloggerilor, influencerilor si editorilor care au scris review-uri despre afacerea ta, ia-le de pe blogul respectiv sau de pe Instagram si ofera-le o pozitie vizibila pe site-ul tau.

Rezista tentatiei de a sterge review-urile negative

„Cum sa stergi review-urile de pe Google?” este una dintre cele mai frecvente cautari de pe Google. Si e o greseala foarte mare! Retine ca 96% dintre consumatori cauta in mod specific review-uri negative cel putin uneori, in timp ce 69% le cauta intotdeauna sau in mod regulat, iar 46% dintre consumatori nu au incredere in produsele cu un rating perfect de 5 stele din 5, conform datelor PowerReviews.
Daca review-urile tale par prea bune pentru a fi adevarate, oamenii vor deveni suspiciosi. Chiar daca cineva doreste sa colaboreze cu tine, tot va dori sa stie si care sunt potentialele dezavantaje.
In plus, review-urile negative pot fi o binecuvantare pentru tine, oferindu-ti sansa de a arata oamenilor ca raspunzi la critici. Un raspuns calm, empatic si prompt ar putea transforma un cumparator nemultumit intr-un client loial si iti poate aduce si respectul potentialilor clienti.
In plus, un review te poate ajuta sa vezi un defect al produsului sau serviciului oferit, despre care altfel nu ai fi aflat.

Foloseste platformele de review de nisa

Dincolo de goana permanenta dupa review-uri pe Google, e bine sa iei in calcul si review-urile pe site-uri dedicate domeniului tau.
Vorbim despre site-uri precum TripAdvisor pentru companiile din turism, Care.com pentru babysitter sau asistenti, Edmunds pentru vanzari de masini, Houzz pentru servicii de renovare a locuintei si G2 pentru tehnologia SaaS, desi lista este mult mai lunga.
Review-urile de pe aceste site-uri te pot ajuta mai mult decat cele de pe Google sau Yelp, pentru ca potentialii clienti care intra pe site-uri dedicate review-urilor de nisa au probabil intentii de cumparare mai mari decat o persoana care intra pe Google.
In plus, 72% dintre repondentii sondajului BrightLocal au spus ca e important pentru ei ca o companie sa apara pe mai multe site-uri de review-uri, asa ca ai grija sa iti publici review-urile in toate locurile in care e posibil sa ajunga clientii potentiali.

Incurajeaza in mod constant review-urile

Nicio afacere nu isi poate permite sa ramana fara review-uri, insa review-urile nu cresc in copaci! Ai nevoie de o strategie coerenta pentru a incuraja clientii sa lase review-uri. Caracterul recent este unul dintre aspectele pe care oamenii le cauta in general la un review, 71% din repondentii PowerReviews spunand ca acesta este un aspect important pentru ei.
Aproximativ 34% cauta review-uri care au intre o saptamana si o luna, iar un sfert cauta review-uri care au intre una si trei luni, asa ca trebuie sa fii consecvent cu strategia de obtinere a review-urilor. Nu e suficient sa verifici din cand in cand ce review-uri ai.
Faciliteaza obtinerea unui review trimitand un link catre pagina ta de review-uri de pe Yelp, Google My Business sau catre site-ul tau intr-un email de multumire. In acest fel iti va fi mai usor sa raspunzi la review-uri primite, mai ales ca oamenii sunt in mod natural mai dispusi sa lase un review daca se simt apreciati pentru el. Si da, oamenii stiu cand le raspunzi!
Google trimite o notificare persoanei care a scris review-ul atunci cand raspunzi, iar datele BrightLocal spun ca 20% dintre consumatori se asteapta sa primeasca un raspuns la review-ul lasat, in decurs de o zi.

Afiseaza si promoveaza in mod proactiv review-uri

Asigura-te ca e usor pentru oameni sa gaseasca review-urile care conteaza. Afiseaza-le cat mai vizibil pe site-ul tau, adaugand si un headshot daca se poate, mai ales daca review-ul este din partea unui expert sau unei persoane publice.
Atrage atentia asupra review-urilor de top transformandu-le in reclame in social media, pentru a le prezenta unui numar cat mai mare de utilizatori pe Facebook. Poti include, de asemenea, si badge-uri de rating si sa mentionezi review-urile in emailurile trimise clientilor.
Pe site-ul tau poti permite utilizatorilor sa caute review-uri dupa cuvinte cheie si dupa ratingul cu stele. Potrivit PowerReviews, clientii potentiali care utilizeaza functia de cautare pe pagina unui produs genereaza o conversie cu 202,9% mai mare decat media, inclusiv cei care cauta review-uri de o stea.

Review-urile online au mai multa putere decat crezi

Review-urile online au puterea de a ridica sau de a distruge o afacere, indiferent de domeniu, asa ca este esential sa detii controlul asupra lor. Imbratiseaza review-urile negative si raspunde-le intotdeauna, asigura-te ca ai parte de review-uri in mod constant si ca sunt usor de gasit, permite vizitatorilor sa caute cele mai relevante review-uri si incurajeaza review-urile pe cat mai multe site-uri si astfel vei putea profita in mod cert de puterea review-urile online pentru a creste profiturile.

Sursa: https://mention.com/en/blog/make-online-reviews-work/

By andrei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.