Statisticile de mai jos privitoare la review-urile online iti vor spune tot ce trebuie sa stii despre puterea dovezii sociale, intr-o perioada in care review-urile online sunt unul dintre cele mai valoroase instrumente din peisajul vanzarilor.
In lumea digitala de astazi, clientii isi doresc constant informatii despre brandurile in care pot avea incredere inainte de a cumpara ceva. Aproximativ 95% dintre consumatori citesc review-uri inainte de a face cumparaturi online, iar 8% dintre consumatori folosesc aceste review-uri pentru a descoperi noi afaceri locale.
Daca review-urile bune pot genera noi oportunitati de afaceri pentru companiile de top de astazi, review-urile negative au capacitatea de a-i face pe clienti sa fuga in directia opusa.
In cele ce urmeaza vei regasi o analiza a unora dintre cele mai importante statistici privitoare la review-urile online, care te va ajuta sa intelegi cat de important poate fi feedback-ul adecvat.
Statistici esentiale privind review-urile online
- 72% dintre clienti spun ca folosesc review-urile de pe Google pentru a gasi companii.
- 67% din afacerile locale mentin un rating de 4 stele sau mai mare.
- Ratingul pe baza de stele conteaza mai mult decat numarul de review-uri.
- 34% dintre cumparatori spun ca citesc intotdeauna review-urile online.
- Firmele cu minim 200 de review-uri genereaza de doua ori mai mult venit.
- Clientii au o probabilitate cu 21% mai mare sa lase un review dupa o experienta negativa.
- 94% dintre consumatori au evitat o companie din cauza unui review prost.
Top 28 statistici privind review-urile online
1. 31% dintre oameni au citit mai multe review-uri in pandemie
(Bright Local)
In timpul pandemiei, aproximativ 31% dintre consumatori au citit mai multe review-uri, in timp ce 34% au spus ca au citit mai putine marturii ale clientilor pentru a avea un ajutor in luarea deciziilor. Insa 67% dintre consumatori au spus ca nu ar apela la o firma anume daca review-urile ar spune ca nu respecta practicile corecte de sanatate si siguranta. Alti 22% dintre consumatori au spus ca au lasat revirw-uri in timpul pandemiei special pentru a ajuta afacerile locale.
2. 9 din 10 consumatori citesc review-uri inainte de a cumpara un produs
(Trustpilot)
Aproximativ 89% dintre consumatori spun ca fac efortul de a citi review-uri inainte de a cumpara produse din mediul online. Asta inseamna, practic, ca review-urile reprezinta o parte esentiala a procesului de cumparare. Majoritatea companiilor afiseaza deja review-uri alaturi de produsele vandute pentru a ajuta clientii sa ia decizii mai bune.
3. 30% dintre cumparatorii mai tineri de 44 de ani citesc review-urile la fiecare achizitie
(Power Reviews)
Daca o parte a consumatorilor citesc review-urile doar atunci cand iau decizii majore de cumparare, aproximativ 30% dintre clientii mai tineri de 44 de ani se folosesc de review-uri la fiecare achizitie. Cumparatorii cu varste peste 45 de ani folosesc si ei review-urile un procent important din timp: 19.7% dintre clientii cu varste cuprinse intre 45 si 68 de ani folosesc review-urile pentru fiecare achizitie.
4. 57% dintre consumatorii online din SUA considera ca review-urile clientilor sunt utile
(Statista)
In iunie 2020, Statista a descoperit ca 57% dintre consumatorii din SUA considera ca review-urile online sunt foarte utile atunci cand iau decizii de cumparare. 60% dintre respondenti au spus ca fac intotdeauna un research online inainte de a face o achizitie majora.
5. 88% dintre afacerile mai mici isi monitorizeaza activ reputatia
(Clutch)
In timpul cercetarilor cu privire la activitatile intreprinderilor mici din mediul online, aproximativ 88% dintre acestea au declarat ca isi monitorizeaza trimestrial reputatia online. Potrivit Clutch, un numar mai mare de intreprinderi mici par sa recunoasca valoarea mentinerii imaginii de brand, comparativ cu afacerile mai mari. Cel mai comun instrument folosit pentru monitorizare sunt retelele sociale.
Unde citesc oamenii review-uri online?
6. 80% dintre cumparatori folosesc telefoanele pentru a cauta review-uri
(OuterBox)
Chiar si atunci cand fac cumparaturi personal, clientii apeleaza la internet pentru a gasi review-uri lasate de alti clienti. OuterBox a descoperit ca 80% dintre cumparatori isi folosesc smartphone-ul in interiorul sau in afara unui magazin fizic, pentru a gasi review-uri, pentru a compara preturi si chiar pentru a cauta magazine fizice.
7. 63% dintre consumatori folosesc Google pentru a afla informatii de la alti clienti
(BrightLocal)
63% dintre consumatori spun ca folosesc motoarele de cautare Google pentru a gasi review-uri despre o companie. Alti 54% folosesc Facebook, iar 32% spun ca folosesc Yelp. Cercetarea BrightLocal arata, de asemenea, ca o afacere locala medie de pe Google are aproximativ 39 de review-uri. Aceasta cifra variaza foarte mult de la domeniu la domeniu. De exemplu, probabilitatea ca hotelurile sa aiba o medie de 309 de review-uri este mai mare.
8. Yelp are peste 224 de review-uri cumulate
(Yelp)
In decembrie 2021, Yelp avea in medie peste 224 de milioane de review-uri. Activitatea de pe Yelp provine de la peste 31 de milioane de device-uri unice.
Yelp a dezvaluit, de asemenea, ca industria de servicii casnice si locale are parte de cele mai multe review-uri, imbinata cu domeniul restaurantelor, ajungand la un procent de 18%. Review-urile de cumparaturi sunt urmatoarele ca popularitate, urmate de companiile din domeniul de beauty si fitness.
9. Review-urile lasate prin Twitter cresc vanzarile cu peste 60%
(Yotpo)
Yotpo arata ca review-urile distribuite pe Twitter au sanse mai mari sa creasca vanzarile decat review-urile de pe alte site-uri sociale. Review-urile pe Twitter au imbunatatit vanzarile cu 6,46%, in timp ce review-urile de pe Facebook au crescut vanzarile afacerilor din zona de e-commerce cu numai aproximativ 6,46%.
10. 39% dintre consumatorii cu varsta peste 55 de ani spun ca au incredere mai mult in review-uri decat in recomandarile personale
(Bright Local)
Potrivit expertilor de la Bright Local, aproximativ 39% dintre clientii cu varsta peste 55 de ani spun ca au incredere in review-uri la fel de mult ca si in recomandarile personale. In grupa de varsta inferioara, nivelul de incredere este si mai mare. Aproximativ 89% dintre consumatorii cu varste cuprinse intre 35 si 54 de ani spun ca au incredere in review-uri la fel de mult ca in recomandarile personale.
11. 83% dintre clienti spun ca review-urile trebuie sa fie relevante si recente pentru a fi de incredere
(Podium)
83% dintre consumatori sunt “de acord” sau „oarecum de acord” ca review-urile trebuie sa fie relevante si recente pentru a conta in deciziile lor de achizitie. Aproximativ 68% dintre consumatori sunt de acord ca nu vor avea incredere intr-un rating ridicat al review-urilor decat daca acesta insoteste un numar mare de review-uri.
Beneficiile review-urilor pozitive
12. 58% dintre consumatori ar plati mai mult pentru a sustine o companie cu review-uri bune
(Podium)
Studiul efectuat de Podium cu privire la situatia review-urilor online a constatat ca 58% dintre consumatori ar fi dispusi sa se implice mai mult cu companii care au avut review-uri pozitive, sau ar plati mai mult pentru un serviciu cu review-uri bune. 41% dintre americani cred ca review-urile ofera cele mai importante informatii atunci cand cauta firme sau servicii la nivel local.
13. Semnalele review-urilor reprezinta aproximativ 15% din rankingurile locale Google
(Moz)
Moz a descoperit ca review-urile locale pozitive pot mari sansele de a te clasa pe o pozitie superioara in motoarele de cautare. Review-urile reprezinta aproximativ 15,44% din creditul rankingului SEO. Motoarele de cautare iau in considerare cantitatea, diversitatea, viteza si calitatea review-urilor.
14. O crestere cu 0,1% a ratingului pe baza de stele mareste conversiile cu 25%
(Uberall)
Potrivit Uberall, afacerile traditionale fizice pot resimti beneficii majore in urma unei cresteri mici a ratingului pe baza de stele. O crestere de numai 0,1% poate imbunatati rata de conversie cu 25%. Uberall a constatat, de asemenea, ca obtinerea unei evaluari de 3.7 stele mareste pana la 120% sansele de conversie. In plus, o rata de raspuns la review-uri de 30% iti aduce mai multi clienti.
15. 38% dintre clienti cauta review-uri de cel putin 4 stele
(Podium)
Aproximativ 38% dintre clienti spun ca au nevoie de un review mediu de cel putin patru stele pentru a lua in calcul interactiunea cu un business. Doar 9% dintre consumatori ar lua in calcul sa interactioneze cu un business care are un rating mediu de 1-2 stele.
16. Clientii cheltuie cu 31% mai mult cu afaceri care au review-uri excelente
(Invesp)
Potrivit Invesp, clientii cheltuie cu pana la 31% mai mult pentru companii cu review-uri excelente. In plus, aproximativ 98% dintre clienti fac o achizitie doar dupa ce verifica ratingul unei companii pe Yelp.
Invesp mai spune ca un client obisnuit citeste in jur de 4-6 review-uri inainte de a decide daca sa aiba incredere intr-o afacere si sa faca o achizitie.
Cum era de asteptat, numarul de review-uri citite creste odata cu suma pe care urmeaza sa o platesti pentru un produs sau un serviciu. Prin urmare, 64% dintre cumparatorii de software pentru afaceri vor sa citeasca cel putin sase review-uri de software inainte de a face o achizitie reala.
Costurile review-urilor negative
17. 94% dintre consumatori spun ca au evitat o afacere din cauza review-urilor negative
(Review Trackers)
Aproximativ 94% dintre consumatori spun ca au evitat o afacere din cauza unui review negativ in online. Mai mult, 80% dintre consumatori spun ca au cea mai mare incredere in ratingurile de peste 4 stele. Un rating mai mic poate alunga clientii.
18. Un articol negativ poate alunga 22% dintre clienti
(Moz)
Potrivit Moz, companiile risca sa piarda pana la 22% dintre clienti daca acestia gasesc fie si un singur articol negativ atunci cand cauta un produs. Daca in timpul unei cautari apar pana la 3 articole negative, potentialul de a pierde un client creste la 59,2%.
19. Daca nu raspunzi la review-uri risti sa maresti cu 15% rata de retragere a clientilor (Chatmetru)
Raspunsul la review-urile lasate de clienti este la fel de important ca si generarea unor review-uri pozitive. Chatmeter a constatat ca rata de renuntare a clientilor creste in medie cu 15% atunci cand refuzi sa raspunzi la review-uri. Clientii vor sa vada ca afacerile lor preferate acorda atentie feedback-ului.
20. 56% dintre clienti spun ca raspunsul la un review le-a schimbat perspectiva asupra afacerii
(Podium)
Podium a descoperit ca raspunsul corect la un review sau la un testimonial poate schimba radical ce gandesc clientii despre compania ta. 56% dintre clienti spun ca percep diferit o afacere in functie de modul in care aceasta a raspuns la un review.
21. 53% dintre clienti se asteapta ca brandurile sa raspunda la un review in termen de 7 zile.
(Review Trackers)
Peste jumatate dintre clienti se asteapta ca o companie care primeste un review negativ sau pozitiv sa raspunda acestui feedback in decurs de 7 zile sau mai putin. Viteza cu care clientii asteapta un raspuns a crescut semnificativ de-a lungul anilor.
22. Starile negative afecteaza SEO
(Moz)
Feedback-ul negativ si exprimarile negative iti pot afecta sansele la un ranking bun in motoarele de cautare. Moz a descoperit ca starile negative sunt unul dintre factorii de care Google tine cont atunci cand stabileste unde sa te plaseze in motoarele de cautare.
Alte statistici utile legate de review-urile oline
23. 81% dintre clienti spun ca lasa un review de 4 ori pe an sau mai putin
(Podium)
Aproximativ 81% dintre consumatori spun ca au lasat un review de aproximativ 4 ori pe an sau mai putin. Doar aproximativ 20% dintre clienti spun ca nu au lasat niciodata un review. Insa e mai probabil ca marea majoritate a consumatorilor sa citeasca review-uri decat sa le lase.
24. 62% dintre clienti vor fi mai dispusi sa cumpere produse dupa ce vad poze si clipuri lasate de alti clienti
(Emarketer)
Emarketer a descoperit ca review-urile vizuale sunt deosebit de convingatoare pentru cumparatorii de astazi. Aproximativ 62% dintre clienti spun ca ar fi mai dispusi sa cumpere un produs daca ar vedea fotografii si videoclipuri lasate de alti clienti.
25. E mai probabil ca oamenii sa lase review-uri pentru produse excelente
(JungleScout)
Desi este tot mai frecvent ca oamenii sa lase review-uri negative, cel mai frecvent motiv pentru care oamenii lasa review-uri este faptul ca serviciul sau produsul a fost excelent (56%). Al doilea motiv ca frecventa este faptul ca produsul a fost nesatisfacator.
26. 72% dintre persoanele carora li se cere sa lase un review vor face asta
(BrightLocal)
BrightLocal a constatat ca unui procent de aproximativ 73% dintre consumatori li s-au cerut in trecut review-uri de catre o companie. Aproximativ 72% dintre persoanele care au spus ca li s-a cerut un feedback au oferit si un review companiei respective.
27. Review-urile false risipesc banii consumatorilor
(Trustpilot)
Potrivit Trustpilot, review-urile false sunt printre cele mai importante probleme cu care trebuie sa se confrunte consumatorii atunci cand vor sa faca diverse achizitii. Testimonialele si feedback-urile false fac oamenii sa cheltuie bani degeaba, cel mai probabil pe produse neadecvate.
28. Firmele sunt mai dispuse sa raspunda la review-uri pozitive
(Podium)
Aproximativ 54% dintre firmele locale spun ca raspund la toate review-urile sau la majoritatea acestora. Insa e mai probabil ca o companie sa raspunda la un review pozitiv decat la unul negativ. Aproximativ 16% dintre companiile locale nu raspund niciodata la review-uri.
De final
Statisticile de mai sus privitoare la review-urile online arata ca in general consumatorii au incredere in review-urile si in feedback-ul din online atunci cand au nevoie sa ia decizii de cumparare. Cu cat ai mai multe review-uri si cu cat acestea par mai recente si mai relevante, cu atat ai mai multe sanse de a obtine conversii. In plus, oferind raspunsuri la review-urile primite vei imbunatati opinia clientilor si sentimentul fata de brand.
Raspunsul la review-urile negative iti va arata ce asteapta clientii de la afacerea ta si iti va oferi sansa de a remedia problemele legate de serviciul de relatii cu clientii.