Marketingul prin review-uri este vital pentru succesul continuu al oricarei afaceri. Review-urile clientilor sunt acea dovada sociala valoroasa de care au nevoie cei care doresc sa ia decizii finale de cumparare pe baza experientei clientilor anteriori.
Un numar important de review-uri culmineaza cu un rating general care spune cu usurinta daca brandul tau merita investitia, sau daca oamenii ar trebui sa se indrepte catre un brand concurent. Datele despre review-urile lasate de clienti arata ca oamenii au nevoie sa vada in medie 112 review-uri pentru a valida autenticitatea unui rating.
Pentru multe branduri e dificil sa aiba atat de multe review-uri din partea clientilor, ceea ce face ca arta solicitarii de review-uri si arta de a construi o strategie de succes de marketing prin review-uri sa fie o practica foarte populara.
Eficienta in cererea de review-uri arata ca afacerea ta apreciaza opinia fiecarui client (ceea ce amplifica si increderea acestora in tine) si ca apelezi la ei pentru a reusi sa imbunatatesti experienta urmatorilor vizitatori.
Pentru ca in definitiv numai 28% dintre consumatori vor lasa review-uri dupa o experienta buna, solicitarea proactiva a unui feedback din partea clientilor creste sansele ca cei multumiti sa decida sa lase un review.
In timp, review-urile pozitive pot fi folosite si ca active de marketing gratuite, dar puternice, care se adauga la dovada sociala vizuala necesara pentru ca oamenii sa cumpere de la tine.
Executat corect, acest proces devine un ciclu constant, care poate face din orice brand tinta invidiei concurentei. Totul incepe insa prin cunoasterea unora dintre cele mai bune practici pentru solicitarea de review-uri:
- Fii prezent pe site-uri notabile de review-uri.
- Fa cat mai usor posibil procesul de solicitare a review-urilor din partea clientilor.
- Permite transparenta cu privire la valoarea fiecarui review.
- Afiseaza in mod adecvat review-urile clientilor existenti.
1. Fii prezent pe site-urile importante de review-uri
Inainte de a solicita review-uri din partea clientilor, va trebui sa te asiguri ca brandul tau este prezent pe site-urile populare de review si ca detii controlul asupra acestei listari.
Cele mai importante locuri in care oamenii lasa review-uri online sunt Google si Facebook, care detin in total 76% din toate review-urile.
Datele arata, de asemenea, ca dintre cele doua, cel mai important este sa fii listat pe Google, pentru ca 63% dintre consumatori vor citi review-urile primite pe Google inainte de a-ti calca pragul.
In afara de Google si Facebook, exista o multime de alte site-uri de review-uri pentru afaceri pe care merita sa fii listat, dar ar fi indicat sa faci o cercetare pentru a vedea daca merita timpul si uneori si banii tai.
Indiferent daca este vorba de 3 sau 30 de listari, va trebui sa gestionezi cu atentie aceste parti publice ale prezentei tale online. Asigura-te ca detaliile furnizate in fiecare listare – informatii de contact, orare si adresa – sunt corecte si actualizate.
Daca listarea permite intrebari din partea utilizatorilor, raspunde in timp util – aceasta este o parte esentiala a strategiei de marketing pentru review-uri.
Daca un client lasa un review, raspunde-i, cu atat mai mult daca este un review negativ. Este vital sa inveti sa raspunzi la review-urile negative pentru a recastiga clientii nemultumiti.
Prin crearea si monitorizarea activa a listarilor, vei putea intelege mai bine cum este perceput brandul tau.
2. Inlesneste procesul de acordare a unui review
Exista multe modalitati de a solicita review-uri, insa ideea comuna a tuturor acestor metode este ca procesul de scriere si trimitere a unui review trebuie sa fie cat mai usor posibil. Cu alte cuvinte, va trebui sa reduci obstacolele sau numarul de pasi care trebuie parcursi pentru a lasa un review.
Daca oferi clientilor tai un card fizic la plecare, ai grija ca linkul pe care il furnizezi in text nu este un URL lung. Daca soliciti un review prin SMS, lasa si un link direct catre listarea ta.
Daca trimiti o solicitare de review prin email poti face inca un pas adaugand o imagine sau un design atragator care functioneaza ca link direct catre platforma pe care clientii pot lasa review-uri.
O alta modalitate de a facilita acest proces este sa stii cand sa ceri review-uri. Cercetarile ReviewTrackers arata ca cel mai bun moment pentru a solicita review-uri este intre orele 14.00 si15.00 si intre 18.00 si 19.00.
Exista clienti care chiar isi doresc sa iti acorde timp pentru un review despre brandul tau. Nu le ingreuna misiunea de a vorbi despre tine intr-o lumina pozitiva!
3. Ofera transparenta cand soliciti un review
Cand vine momentul sa ceri un review, nu te gandi la acesta doar ca la o modalitate de a obtine mai mult feedback despre operatiunile tale actuale, ci gandeste-te la el ca la un mod de a-ti imbunatati relatia cu fiecare client.
Oferind context si transparenta cu privire la motivul pentru care ceri un review, ii consolidezi fiecarui client locul de investitor valoros in succesul afacerii tale.
Insa nu trebuie sa scrii un mesaj lung pentru a transmite acel sentiment. Una sau doua propozitii sunt suficiente, alaturi de o imagine convingatoare care transmite valoarea review-ului fiecarui client.
Din fericire, nu trebuie sa scrii acelasi de mai multe ori, pentru a trimite fiecarui client in parte. Solutiile de gestionare a review-urilor, precum ReviewTrackers, includ caracteristici care iti permit sa creezi si sa personalizezi mai multe modele de solicitare de review, astfel incat sa le poti trimite cu usurinta clientilor in cateva secunde.
4. Afiseaza review-urile in locurile potrivite
Obtinerea mai multor review-uri inseamna, de asemenea, ca trebuie sa afisezi cele mai bune review-uri in locurile potrivite. Pe langa listarile proprii, poti sa-ti afisezi review-urile favorabile pe conturile de social media si pe site-ul web al companiei.
Inainte de a face asta, tine cont de cateva sfaturi generale atunci cand vine vorba de afisarea review-urilor.
Postarea review-urilor in social media
La fel ca si in cazul listarilor, nu trebuie sa faci doar o postare despre un review si sa o lasi in aer. Gaseste o modalitate de a-l transforma intr-un continut mai valoros de social media.
Incearca sa il folosesti pentru a atrage mai multi oameni sa incerce un anumit produs sau serviciu. Daca e posibil, incearca sa etichetezi si utilizatorul care a lasat respectivul review. Oamenii adora lumina reflectoarelor, mai ales cand vine din partea unui brand care le place si pe care il sustin.
Interactioneaza si cu cei care apreciaza, distribuie si raspund la postare. Ar putea fi clienti potentiali care doresc sa afle mai multe inainte de a face o achizitie de la brandul tau.
Timpul acordat dialogului cu cei care interactioneaza cu postarea este o modalitate excelenta de a incepe gestionarea comunitatii. Vei obtine astfel mai multa incredere in mediul online si mai multi clienti dispusi sa-ti lase un review in viitor.
Postarea review-urilor pe site-ul tau
Cel mai evident loc pentru a implementa review-uri direct pe site-ul tau este pagina de pornire. Atunci cand sunt asociate cu imagini atragatoare sau pagini de destinatie animate ale produsului sau serviciului oferit, cuvintele unui client ii pot convinge cu usurinta pe cei care intra pe site sa afle mai multe despre brandul tau.
Incearca, insa, sa gasesti si alte locuri pe site in care s-ar potrivi un feedback din partea clientilor. De pilda, daca permiti achizitii directe de pe site, poti adauga review-uri legate de oferte in pagina fiecarui produs.
Puteti crea chiar si o pagina dedicata, plina de marturii din partea clientilor multumiti, si nu trebuie sa fie ceva construit de la zero. Widgetul Amplify al ReviewTrackers iti permite sa afisezi review-uri ca pagina intreaga sau ca widget cu un design simplu si curat.
Aceste review-uri amplasate la indemna clientilor care intra pe site constituie si ele dovezi sociale necesare viitorilor clienti.
Cercetarea ReviewTrackers cu privire la review-urile clientilor arata ca 70% dintre consumatori folosesc filtre pentru rating, iar ratingul in care au incredere majoritatea este cel de 4 stele, urmat de cel de 4,5 stele.
Afisand cele mai bune review-uri ale tale in aceasta gama de rating, ii vei face pe oameni sa inteleaga mai usor de ce ar trebui sa te aleaga pe tine si nu concurenta, si vei avea astfel o decizie mai rapida de cumparare si o conversie generala.
Porneste cu dreptul in marketingul prin review-uri
In principiu este usor sa ceri review-uri din partea clientilor, pentru ca cel mai rau lucru care se poate intampla este sa fii refuzat.
Adevarata provocare consta in crearea acelei bucle in care cererile de review duc la un numar si mai mare de review-uri, care, la randul lor atrag mai multi clienti care sunt apoi dispusi sa ofere si ei un feedback.
Practicile de mai sus sunt esentiale pentru crearea acestei bucle. Daca asculti, implementezi feedback-ul clientilor si interactionezi cu consumatorii, iti poti duce brandul pe noi culmi si iti va fi mai usor sa castigi si sa pastrezi clientii fideli.