Predictii pentru review-urile online in 2022

Peisajul review-urilor online se schimba constant, mai multi oameni ca niciodata bazandu-se pe review-urile online inainte de a face o achizitie, fie ea online sau offline. Aceasta tedinta este evidenta si din cel mai recent proiect de cercetare al Optimum Feedback, Online Reviews in Numbers, care a constatat ca 84% dintre adultii din SUA au incredere in review-urile online la fel de mult ca in recomandarile personale, un procent in crestere fata de nivelul de 80% in 2015, ceea ce indica o schimbare semnificativa.

Insa incotro se indreapta lucrurile in peisajul review-urilor online? Yelp sau Tripadvisor vor lua locul Google cand vine vorba despre review-uri? Este posibil ca o afacere locala sa supravietuiasa fara review-uri in decurs de cativa ani? Se va schimba ceva semnificativ in modul in care functioneaza review-urile? Nimeni nu are raspunsurile garantate, desigur, insa putem face o incercare, pornind de la tendintele actuale. Iata mai jos 6 predictii pentru modul in care se vor transforma review-urile in urmatorii cinci ani.

1. Review-urile online vor fi personalizate

Ne place sau nu, Big Data si personalizarea sunt subiecte fierbinti de cativa ani si cel mai probabil asa vor sta lucrurile pentru mult timp de-acum incolo.
Google, Facebook si altii au facut eforturi mari pentru a utiliza fiecare dram de date cu caracter personal pe care le au despre tine, astfel incat sa-ti ofere apoi ceea ce ei numesc „experienta personalizata”. In termeni simpli, experienta personalizata inseamna reclame la care probabilitatea de a fi sensibil este foarte mare.
Insa personalizarea si minarea datelor au inceput recent sa treaca rapid de la marile corporatii la jucatori mai mici. Si nu exista niciun motiv sa credem ca review-urile consumatorilor vor fi lasate pe dinafara.

Prognozam ca pana in 2022, experienta generala privind review-urile online va insemna mult mai mult decat actuala secventa formata din cautarea unei companii si “rasfoirea” review-urilor. E mult mai probabil ca review-urile vor fi adaptate in functie de nevoile si dorintele individuale ale fiecarui utilizator in parte.
Pentru ca invatarea automata si softurile de analiza semantica sunt din ce in ce mai accesibile, iar Big Data nu face decat sa creasca, in 2022 Yelp va sti probabil exact daca esti genul de persoana careia ii pasa mai mult de preturi sau genul pentru care un serviciu clienti bun este ne-negociabil. Iar review-urile pe care le vei vedea in primul rand vor reflecta aceste preferinte personale.

2. Review-urile prietenilor si cunostintelor vor capata o importanta semnificativa

Review-urile si recomandarile personale sunt comparate de mult timp. Multe studii au descoperit ca astazi 84% dintre adultii din SUA au incredere in review-urile online la fel de mult cat au si in recomandarile personale.
Dar ce are aceasta tendinta de-a face cu viitorul? Destul de multe! Cel mai probabil scindarea dintre recomandari personale si review-uri online va incepe sa dispara, si pana in 2022 vei primi recomandari personale prin platformele de review-uri.

Dat fiind ca platformele de review-uri sunt din ce in ce mai populare, iar oamenii sunt mai dispusi sa lase review-uri pentru companiile cu care iau contact si pentru magazinele in care intra, e foarte probabil ca in curand aproape toate firmele din zona ta vor avea cel putin cateva review-uri scrise de oameni pe care ii cunosti personal.
Site-urile de review-uri vor prioritiza apoi aceste recenzii, pentru a-ti arata ce gandesc despre o afacere oamenii in a caror parere ai incredere.

Dincolo de avantajele evidente, aceasta noua realitate va ajuta site-urile de review-uri sa combata o problema uriasa si in continua crestere – aceea a review-urilor false.
Aceasta miscare poate semnifica, de asemenea, cresterea importantei unor site-uri precum Google sau Facebook. Cate persoane stii care au cont pe Yelp? Dar cati stii care au conturi de Facebook? Probabil ca multi!

3. Google va domina peisajul review-urilor

Google si-a facut de mult timp o pasiune din a scoate din joc alte afaceri. Ce inseamna asta mai exact? Gandeste-te la Google Maps si acum incearca sa iti amintesti de Mapquest sau de Via Michelin… Gandeste-te la sistemul de operare Android si apoi vezi daca isi mai aminteste cineva de Nokia OS… Gandeste-te la Gmail, dupa care incearca sa iti dai seama daca stii pe cineva care are o adresa de mail cu @comcast.net.

Iar ca sa revenim la review-uri… Google are deja o platforma de review integrata in motorul de cautare. In aceste conditii ar fi naiv sa credem ca nu vor miza pe scoaterea din joc a platformelor externe de review.
Avantajul sau? Toata lumea foloseste Google! E incredibil de usor pentru Google sa inceapa sa ofere o experienta de tip “one stop”, mai ales in conditiile in care majoritatea utilizatorilor de internet sunt dependenti de confort.
Si cel mai bun loc din care isi ia Yelp traficul este… ai ghicit, desigur – Google! Asa ca va fi usor pentru Google sa ii “deconecteze”, ca sa spunem asa, pe cei de la Yelp sau pe altii ca ei.

4. Mai multe companii vor interactiona cu cei care le lasa review-uri

Proprietarii de afaceri si managerii de marketing invata rapid importanta interactiunii cu cei care lasa review-uri online si cu recenziile acestora.

Datele sugereaza ca in perioada 2014-2017, interactiunea cu cei care lasa review-uri online a crescut cu un uluitor procent de 284%. Platformele majore de review-uri sunt astazi considerate la egalitate cu canalele de suport pentru clienti.
Inainte, review-urile erau cumva “deconectate”, dar astazi, cand majoritatea persoanelor se bazeaza pe review-urile online inainte de a intra intr-un magazin sau de a apela la o firma sau alta, aceasta mentalitate se schimba rapid.

Potrivit prognozelor, pana in 2022 va deveni o practica standard pentru toate companiile – fie ele mici sau mari – sa interactioneze in mod obisnuit cu review-erii si sa rezolve multe dintre reclamatiile si problemele adresate public. Mai mult, datele sugereaza ca din ce in ce mai multi oameni au tendinta de a-si expune public problemele prin review-ui si platforme de social media, mai degraba decat sa caute direct o solutie, ceea ce face aceasta schimbare si mai probabila.

5. Multi review-eri vor trece catre social media

Faptul ca platformele de social media castiga tot mai multa importanta in fiecare an (fara sa dea vreun semn ca s-ar opri), va afecta in mod cert peisajul review-urilor in curand.
Este deja o norma pentru orice companie reputabila sa aiba o pagina de Facebook, iar un numar mare de oameni se indreapta catre Facebook (mai degraba decat catre Google si alte canale) atunci cand cauta provideri de servicii.

Aceasta tendinta va continua foarte probabil si in viitor, si pana in 2022 e probabil ca o parte foarte mare a review-urilor online sa fie distribuita prin Facebook si alte canale de social media.
Aceasta predictie merge mana in mana cu personalizarea review-urilor despre care am discutat mai sus, cat despre gigantii social media, Big Data este deja acolo pentru a fi valorificata.

Ca atare, cel mai probabil site-urile exclusiv de review-uri vor scadea in importanta pentru ca review-urile vor merge usor catre motoarele de cautare si catre platformele de social media.
In acest context, este la fel de important sa ai o prezenta puternica pe Facebook si sa fii gata sa faci trecerea cand acest lucru se va intampla.

6. Serviciile de gestionare a review-urilor vor inflori

Intr-o perioada in care review-urile decid din ce in ce mai mult ce afacere reuseste si ce afacere cade, proprietarii de business-uri si managerii de marketing cauta deja solutii care sa ii ajute sa isi gestioneze review-urile, precum si sa solicite mai multe.
Unele afaceri recurg la folosirea de servicii scumpe externalizate, care costa mii de euro pe luna, in timp ce altii utilizeaza platforme care ii ajuta sa obtina mai multe review-uri si sa reduca impactul recenziilor negative.

Nu se mai pune problema “construieste o afacere si ei vor veni”, ci e nevoie de mult timp si resurse importante pentru a gestiona in mod adecvat strategia de obtinere a review-urilor.
Pentru ca din ce in ce mai multe companii isi dedica resursele acestui demers, prognozele spun ca pana in 2022, majoritatea proprietarilor de afaceri care pun pret pe timpul lor vor incepe sa foloseasca platforme de management al review-urilor.
Cand majoritatea concurentei foloseste instrumente avansate pentru a obtine review-uri mai multe si mai bune, firmele care nu fac acelasi lucru vor ramane pur si smplu in urma concurentei.

Concluzie

Nu exista nicio indoiala ca review-urile consumatorilor sunt extrem de importante pentru afaceri, indiferent de magnitudine, atat in 2017, cat si in 2022.

Aceste predictii se pot dovedi corecte sau nu, insa ideea de baza pe care e important sa o retii este ca review-urile sunt deja factorul principal ce determina vanzarile, iar in conditiile in care constientizarea generala creste de la zi la zi, orice business care vrea sa fie cu un pas in fata concurentei trebuie sa ia in serios importanta review-urilor, in loc sa se ascunda in spatele frazei “Clientilor din domeniul meu nu le pasa de review-uri”, care s-a dovedit incorecta in aproape toate industriile.
Infrange concurenta si ia-ti review-urile in propriile maini!

Sursa: https://medium.com/@bryan_91023/online-reviews-in-2022-my-predictions-f890008e91d1

By andrei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.