Aparitia si dezvoltarea internetului, precum si ascensiunea serviciilor online au influentat un numar extrem de mare de domenii.
Modul in care facem cumparaturi, in care gestionam banii si desfasuram o serie de alte activitati s-a fost transformat, datorita unui numar atat de mare de servicii acum usor accesibile pe laptopuri, device-uri mobile si multe altele.
Cu toate acestea, lumea online a schimbat si modul in care cautam pareri si puncte de vedere despre firme si branduri. Poate ca informatiile transmise din gura in gura si recomandarile prietenilor inca mai au o influenta asupra procesului nostru decizional, insa multi dintre noi folosim cu precadere site-urile de review-uri.
Site-urile bine cotate
Exista un numar mare de site-uri diferite in online, specializate pe publicarea de review-uri de servicii, unul dintre cele mai importante nume fiind Trustpilot.
Site-ul de review-uri contine ratinguri pentru companii si branduri dintr-o gama larga de sectoare, categoriile sale incluzand de la animale de companie pana la vehicule si mijloace de transport.
Pagina de start a Trustpilot mentioneaza ca domeniul este gratuit si deschis, si iti explica modul in care postarea recenziilor va sprijini consumatorii si va incuraja companiile sa atinga standarde inalte.
Importanta obtinerii unui rating mare pe site este evidentiata de faptul ca unele branduri aleg sa isi afiseze scorul pe propriile pagini.
Trussle, de pilda, este un broker online de credite ipotecare care analizeaza mii de produse pentru a ajuta consumatorii sa gaseasca cea mai potrivita oferta pentru ei. Brandul are un rating Trustpilot de cinci stele, vizibil in partea de sus a paginii de pornire, si subliniaza ca scorul sau de 4,8 are la baza peste 4.000 de review-uri. Unele dintre feedback-urile pozitive au fost chiar publicate pe site, pentru ca vizitatorii sa le citeasca.
Informatii importante?
E evident ca brandurile considera ca ratingul lor pe astfel de site-uri conteaza. Insa cat de importante sunt informatiile pentru consumatori? Ei bine, un studiu recent sugereaza ca astfel de site-uri fac parte din procesul decizional al multor persoane.
La mijlocul lunii mai, compania de cercetare a pietei YouGov a publicat date referitoare la consumatori si relatia lor cu site-urile de review-uri. YouGov a constatat ca 54% dintre adultii din SUA au avut incredere in aceste site-uri, un procent asemanator celui de 53% inregistrat in randul consumatorilor din Marea Britanie.
Pe de alta parte, 21% dintre consumatorii din SUA au sugerat ca nu au incredere in ele, iar in Marea Britanie 18% au spus acelasi lucru.
Studiul a analizat in continuare domeniile cheie la care consumatorii se uita pe astfel de site-uri, multi folosindu-le pentru a cauta restaurante. De asemenea, s-a sugerat ca acestea sunt utilizate in mod regulat pentru a cauta filme, locatii de cazare pentru calatorii si aparatura. Una peste alta, aproximativ unul din cinci consumatori a considerat ca site-urile de review-uri sunt foarte utile.
O mana de ajutor
Progresele tehnologice au avut un impact asupra atator segmente ale vietii noastre, insa amploarea luata de site-urile de review-uri este o tendinta deosebit de fascinanta.
Pentru multi dintre noi opiniile altor persoane chiar conteaza, iar aceste site-uri par sa ofere o mana de ajutor atunci cand utilizatorii decid daca opteaza pentru un anumit produs sau serviciu. Constatarile YouGov sunt cu adevarat interesante si va fi incitant sa vedem daca influenta unor astfel de site-uri se dezvolta in continuare in anii urmatori.
Sursa: https://minutehack.com/news/online-review-sites-and-their-growing-importance-to-consumers